1. Dobrze zorganizuj swoją pracę
Chodzi tutaj nie tylko o odpowiedni podział obowiązków, ale też o sam sposób sprzątania czy przechowywania środków czyszczących. Postaraj się ustalić swój własny system pracy i unikaj przenoszenia detergentów z pomieszczenia do pomieszczenia. Dzięki temu zaoszczędzisz sporo cennego czasu.
2. Wykorzystaj babcine sposoby
Nasze babcie i prababcie miały swoje sprawdzone sposoby na radzenie sobie z zanieczyszczeniami. Niektóre domowe receptury i produkty, jakie zawsze mamy pod ręką (np. soda czy ocet), będą doskonałym orężem w walce z uporczywymi plamami czy smugami na szkle. Czasem warto zastąpić chemiczne środki czystości, chociażby z troski o zdrowie alergików.
George Rudy @ shutterstock.com
3. Inwestuj w uniwersalne środki czystości
Takie rozwiązanie pomoże Ci zaoszczędzić nie tylko pieniądze, ale i czas. Uniwersalny płyn, który rozpuścisz w wiaderku wody, nada się zarówno do mycia podłogi, jak i do ścierania brudu czy kurzu.
4. Hierarchizuj obowiązki
Rozsądny podział pracy to podstawa. Pewne rzeczy, takie jak wynoszenie śmieci, lepiej wykonywać codziennie i na bieżąco, ale inne - w tym mycie okien - wystarczy powtarzać cyklicznie, np. raz na miesiąc. Naucz się wyceniać częstotliwość danych obowiązków i zrezygnuj z nadgorliwości - czy rzeczywiście warto ścierać kurze częściej niż raz w tygodniu?
5. Czytaj etykiety
Niby oczywista sprawa, a jednak często o tym zapominamy. Zamiast ustalać proporcje “na oko”, zawsze kieruj się zaleceniami producenta. Może się okazać, że czytanie etykiet znacznie przyspieszy Twoją pracę.
Didesign021 @ shutterstock.com