1. Pierwszym krokiem jest sprawienie, aby Twój profil na Instagramie wyglądał niesamowicie. Nikt nie zamierza obserwować pustego profilu lub takiego, który ma słabą jakość zdjęć. Więc pstrykaj dużo zdjęć, ale publikuj tylko to najlepsze.
2. Obserwuj ludzi, którzy Cię inspirują i pozwól by ich dzieła wpłynęły na Ciebie. Po znalezieniu inspiracji u innych, włącz te pomysły i działaj na własną rękę, stwórz coś unikalnego. Zaplanuj swoje podejście, znajdź niszę i stwórz coś nowego!
3. Komentuj często - zaangażowanie jest ważne na Instagramie, a otrzymasz więcej zaangażowania na swoim profilu, jeśli i Ty je okażesz. Dodawaj komentarze do rzeczy, które Ci się podobają i intrygują Cię, a Ty z kolei rozwiniesz własny Instagram, to podobnie jak w świecie blogowym.
4. Poznaj swoje najbardziej lubiane zdjęcia - dobrze jest przecież wiedzieć, co najbardziej podoba się Twoim obserwatorom.
5. Używaj hashtagów - dodawanie hashtagów sprawia, że kiedy dodajesz zdjęcie obraz pojawi się po wyszukaniu danego hashtagu. Ja preferuję dodawać hashtagi w pierwszym komentarzu, zaraz po przesłaniu zdjęcia. To działa również w wyszukiwarce, ale sprawi, że profil wygląda czysto. Używam około 15 hashtagów na zdjęcie.
6. Zachęć swoich obserwatorów do oglądania Twoich zdjęć zamieszczając je regularnie i odpowiadając na komentarze i pytania.
7. Oznaczaj profile, takie jak na przykład - sklep, z którego masz swój T-shirt. To sprawi, że więcej ludzi będzie mogło Cię znaleźć.
8. Wypróbuj Instastory - byłam temu oporna, ale pewnego dnia postanowiłam umieścić kilka zdjęć na mojej historii i byłam zaskoczona ilością wyświetleń. Jest to dobry sposób, aby jeszcze bardziej zareklamować swój Instagram.
9. Publikuj w odpowiednim czasie - upewnij się, czy publikujesz w odpowiednim czasie. Ja zawsze sprawdzam kiedy moi followersi są online i publikuję swoje zdjęcie właśnie w tym czasie. I zazwyczaj obserwuję ilość dostępnych ludzi na Facebooku lub po prostu łatwiej - oglądam swoje statystyki.
10. Ostatni, ale na pewno nie mniej ważny punkt - znajdź swój styl profilu. Jeśli korzystasz z filtrów - używaj jednego do każdego obrazu. Ja nie używam filtrów, ale przerabiam wszystkie swoje zdjęcia w ten sam sposób (jasność - kontrast - luks - niska temperatura i niskie nasycenie).